to obraz z kamer umieszczonych
w Twoich obiektach, oglądanych
w Twoim telefonie komórkowym,
Twoim komputerze
gdziekolwiek byś był

Najczęściej zadawane pytania

czyli FAQ (Frequently Asked Questions)
1. Czy aby móc oglądać obrazy z kamer poprzez Internet komputer do którego podłączone są kamery musi mieć publiczny (rutowalny) adres IP?
2. Ile pamięci na dysku zajmuje zapis z 1 i 4 kamer z 24 godzin?
3. Jak z praktyki wynika odporność systemu na działalność użytkownika komputera (pracownika firmy pracującego na co dzień na innych aplikacjach)? I czy nie musi to być wyodrębniony komputer?
4. Czy system ma opcję autouruchomienia po restarcie komputera?
5. Co z zanikami zasilania ( np celowym wyłączeniem przed włamaniem)?
6. Czy są istotne różnice w działaniu systemu dla zestawu komputerowego w opcji najsłabszej i np 2.4 Celeron?
7. Czy mozna w Twojej Kamerze uzywac dwoch takich samych kamer USB (ten sam producent, model i sterownik)?
8. Po kilkunastu minutach użytkowania programu w wresji 30-dniowej skrócił mi się termin licencji na 29 dni.
9. Nie mogę ściągnąć programu "Twoja Kamera Klient". Po próbie zalogowania, wyświetla się komunikat: "Zła nazwa użytkownika lub hasło!".
1. Czy aby móc oglądać obrazy z kamer poprzez Internet, komputer do którego podłączone są kamery musi mieć publiczny (rutowalny) adres IP?
Nie. Aby móc oglądać obrazy z kamer poprzez Internet, komputer do którego podłączone są kamery nie musi mieć publicznego adresu IP. Komputer może być podłączony poprzez modem (dynamiczne IP). Może uzyskiwać dostęp do Internetu poprzez sieć LAN z dynamicznym lub stałym (niepublicznym) IP. Wówczas do oglądania kamer z poza sieci Twoja Kamera wykorzystuje mechanizm przekierowania portów (forwardowania).
2. Ile pamięci na dysku zajmuje zapis z 1 i 4 kamer z 24 godzin?
Ilość zajętego miejsca na dysku zależna jest od konfiguracji kamery. I tak dla formatu: 320x240x24 przy zapisie z kompresją MPEG-4 z poklatkowością 5 klatek na sekundę, 1 kamera, w ciągu 24 godzin średnio potrzebuje 3.5 GB. 4 kamery odpowiednio 14 GB.
3. Jak z praktyki wynika odporność systemu na działalność użytkownika komputera (pracownika firmy pracującego na co dzień na innych aplikacjach)? I czy nie musi to być wyodrębniony komputer?
Twoja Kamera nie musi pracować na wydzielonym komputerze. Można pracować równolegle z innymi aplikacjami. Jednakże nie z każdym programem będzie to możłiwe. Należy pamiętać o tym że przetwarzaznie obrazów wideo a tym samym Twoja Kamera mocno wykorzystuje procesor.
4. Czy system ma opcję autouruchomienia po restarcie komputera?
Tak, system ma opcję autouruchomienia po restarcie komputera.
5. Co z zanikami zasilania ( np celowym wyłączeniem przed włamaniem)?
O ochronę przed zanikiem zasilania należy zadbać samodzielnie np. podłączając komputer poprzez UPS.
6. Czy są istotne różnice w działaniu systemu dla zestawu komputerowego w opcji najsłabszej i np 2,4 Celeron?
Działanie Twojej Kamery zależy od "szybkości" komputera (procesora, zegara) bowiem dla każdej z kamer, wszystkie zadania jak: kompresja, wykrywanie ruchu wykonuje procesor. Jeśli podłączymy za dużo kamer a komputer będzie za wolny wówczas może drastycznie spaść poklatkowość. Twoja Kamera ma mechanizm, który może pomóc w takich sytuacjach.
7. Czy mozna w Twojej Kamerze uzywac dwoch takich samych kamer USB (ten sam producent, model i sterownik)?
Tak. Jednak nie wszystkie modele kamer, ze wzgledu na ich sterowniki, na to pozwolą.
8. Po kilkunastu minutach użytkowania programu w wresji 30-dniowej skrócił mi się termin licencji na 29 dni.
W pierwszym dniu działania programu program tak się zachowuje. Proszę się nie obawiać. Następne dni są już naliczane kolejno.
9. Nie mogę ściągnąć programu "Twoja Kamera Klient". Po próbie zalogowania, wyświetla się komunikat: "Zła nazwa użytkownika lub hasło!".
Program "Twoja Kamera Klient" można pobrać dopiero po tym jak skonfiguruje się program Twoja Kamera do pracy w sieci. Wystarczy w konfiguracji ogólnej wybrac rodzaj połączenia z Internetem i podczas uruchamiania programu utrzymywać połączenie z Internetem. Program "Twoja Kamera Klient" jest bezużyteczny gdy program Twoja Kamera nie jest skonfigurowany do pracy w sieci i podczas działania programu nie jest utrzymywane połączenie z Internetem.